Retur og reklamasjon

Retur gjort enkelt

En retur skal være enkelt og gjort på null komma niks. Vi har utviklet en portal du logger inn på og så er du i gang med din retur.  Så enkelt, så genialt!

BD Stripa returportalen.png

For en mest mulig effektiv retur ønsker vi at du bruker Returportalen hver gang. Har du ikke en innlogging? Eller har du spørsmål rundt bruken? Ta kontakt med din lokale BD-selger.

Gå til Returportalen her

Gjeldende betingelser for at vi godkjenner en retur:

  • Retur av materiell må skje gjennom en av Selgers kanaler (via digital løsning, servicesenter eller etter avtale). Retur må alltid godkjennes av Selger. Produkter eldre enn 3 år godtas ikke for retur.
  • Materiell kjøpt hos Selger kan returneres så lenge det er sortert, rent, uskadet og i original emballasje.
  • Uemballert materiell må være rent, sortert og merket. Ved avvik kan hele fakturabeløpet trekkes, eller returen avvises.
  • Varer som returneres og som avviker fra de spesifiserte kvalitetskravene vil bli vraket. I tilfeller der varen har en høy innkjøpspris, vil disse varene bli sendt tilbake til Kjøper på Kjøpers bekostning uten forvarsel.
  • Ved retur av inntil 10 ordrelinjer per dag på lokale servicesentre, påløper ingen returomkostninger. Retur over 10 ordrelinjer behandles som ordinær retur.
  • Materiell returnert til Selgers distribusjonslager godtas til fakturert pris minus 20%, så lenge det benyttes digital løsning for returer.
  • Ved retur uten bruk av digital løsning tilkommer et returgebyr på opptil 40%.
  • Retur av produkter fra leverandør eller ikke lagerførte varer belastes med Selgers returgebyr på 20% + leverandørens returgebyr.
  • Fraktkostnader ved bestilt henting av akseptert retur belastes med kr 400.

Reklamasjon? Slik går du frem

Saken blir registrert her hos oss og merket med et reklamasjonsnummer som blir referansen i all korrespondanse videre. Dere vil også motta en mail som bekrefter at saken er registrert. Nødvendige undersøkelser blir foretatt og vi varsler tilbake så snart resultatet foreligger.

Fakturering skal ikke forekomme. Eventuelle utskiftningsomkostninger vil bli kreditert samtidig med produktet. Alle fakturaer som det ikke foreligger avtale om eller som er i strid med våre salgs- og leveringsbetingelser vil returneres avsender.

Det gjøres oppmerksom på at det kan bli fakturert for kostnader i forbindelse med kartlegging av årsak, der årsak ikke skyldes produktfeil.

Det kan i enkelte saker tilbys forenklet reklamasjon, der produkt byttes mot ett nytt. Dette vil det bli gitt informasjon om der det er aktuelt. Det betyr at produkt mot produkt byttes uten ytterligere kostnader.

I reklamasjonssaker der det er følgeskader, må sluttbrukers forsikringsselskap varsles. Rørleggerbedrift bør varsle forsikringsselskap der ansvarsforsikring er dekket.

Registrer en reklamasjon her

Personer som kan hjelpe deg med reklamasjonen finner du ved å gå til Finn kompetanse på dahl.no og velge Reklamasjon.