Ofte stilte spørsmål   

Handle hos BD  Leveranse, frakt og retur  BD Vareskanning  BD ID

Bli kunde

Hvordan kan jeg bli kunde hos Brødrene Dahl?
Du må kontakte den salgsavdelingen i Brødrene Dahl som er nærmest deg. Du finner nærmeste selger på Finn kompetanse, eller kontakt vårt sentralbord.
Kan jeg handle som privatperson hos dere?
Nei, vi tilbyr ikke tjenester mot privatmarkedet. For å kunne handle hos oss, må du ha ha et firma og et organisasjonsnummer. Er du ansatt i en bedrift kan du forhøre deg med nærmeste leder om det eksisterer et kundeforhold hos oss.
Hvordan kan jeg få tilgang til nettbutikken?
Alle våre kunder skal være satt opp med en kundeadministrator. Dette er en person i ditt selskap som administrerer brukere og kontoer for deres firma i BD ID. Kundeadministrator har mulighet til å opprette nye brukere.

Servicesenter

Hvor finner jeg mine nærmeste servicesenter?
Du finner ditt nærmeste servicesenter i oversikten Våre Servicesentere.
Når er åpningstidene på servicesenterene deres?
Du finner åpningstider for ditt nærmeste servicesenter i oversikten Våre Servicesentere.
Må jeg bruke egen telefon for å handle?
Nei, du kan alltid låne en BD-skanner i våre servicesentre. Du vil ikke få fordelene av å være innlogget i BD Vareskanning, og du må fylle inn ditt kundenummer og din merking hver gang du handler i våre servicesentre. Ved endt handletur, må du henvende deg i kassen for å verifisere kundenummer/konto slik som tidligere.

Nettbutikk

Hvordan kan jeg få tilgang til nettbutikken?
Alle våre kunder skal være satt opp med en kundeadministrator. Dette er en person i ditt selskap som administrerer brukere og kontoer for deres firma i BD ID. Kundeadministrator har mulighet til å opprette nye brukere.
Jeg har problemer med å logge inn?
Påse at du har skrevet både brukernavn og passord riktig. Brukernavnet ditt er den epostadressen som er registret på din bruker. Dersom du fortsatt opplever problemer, kan du kontakte ehandel.
Jeg husker ikke passordet mitt, hva gjør jeg?
Trykk «glemt passord» for å bli tilsendt en link for tilbakestilling av passord. Linken blir sendt til den epostadressen som er registrert på din bruker.
Hva er BD ID?
BD ID er en ID-portal som gir deg tilgang til en rekke tilkoblede tjenester hos oss, og som samtidig gir deg muligheten til å styre ditt kundeforhold hos oss. BD ID gjør at du selv kan administrere dine egne bruker- og firmadata hos oss og slipper å måtte ta kontakt med en selger eller kundesenteret.
Hvordan bruker jeg "Import via Excel" funksjonen i handlekurven?
For å importere en fil inn i handlekurven, må du ha opprettet en Excelfil med NRF-nummer i kolonne A, og antall i kolonne B. Filen kan kun ha 1 ark, og må ikke ha overskrifter. Trykk "Import via Excel", finn filen som er lagret på din PC, og trykk "Importer fil". Produktene vil da legge seg i handlekurven. 

Ordre og bestilling

Hvordan endrer jeg leveringsadresse?
Dersom du ønsker å endre leveringsadressen for en ordre i nettbutikken, gjøres dette i utsjekken. Her har du muligheten til å velge mellom «Bytt leveringsadresse» eller «Ny adresse».
Hvor finner jeg min ordrehistorikk?
Ordrehistorikken finner du ved å trykke «Min side» i høyre hjørne og deretter «Mine ordre».
Hvorfor ser jeg ikke min ordrehistorikk?
Dersom du ikke ser ordrehistorikken, må du ta kontakt med din brukeradministrator som kan gi deg tilgang til denne.
Hva er småordreavgift?
Dette er et tillegg som kommer på alle ordre under 500,-. Småordreavgiften gjelder ikke for varer som plukkes i et av våre servicesentre. 
Kan jeg endre eller kansellere min ordre?
Ja, du kan endre eller kansellere din ordre så lenge ordren ikke har gått til plukk. Kontakt din selger eller finn en selger på Finn Kompetanse i nærheten av deg.
Hvem kan jeg kontakte med spørsmål om en ordre?
Hvis du spørsmål om en ordre, kan du ta kontakt med en av selgerne våre. Finn riktig kontaktperson på Finn kompetanse.

Produktinformasjon

Jeg har et spørsmål om produkter, hvem kontakter jeg?
Har du spørsmål om produkter, så ta kontakt med en av selgerne våre innenfor riktig fagfelt. Finn riktig kontaktperson på Finn kompetanse.
Har dere erstatningsvarer dersom varen er utgått?
For mange av våre produkter, finnes det erstatningsvarer. Dette ser du enkelt i produktkortet til varen.
Er produktene i nettbutikken med eller uten moms?
Produktene i nettbutikken er uten moms.

Faktura

Tilbyr dere faktura som EHF?
Ja, ta kontakt med E-handel, så setter vi opp dette for deg.
Når får jeg tilsendt fakturaen?
Fakturaer blir som regel utsendt hver dag. Dersom du ønsker et annet oppsett, kan du ta kontakt med en av våre selgere på Finn kompetanse.
Jeg har spørsmål om en faktura, hvem kan jeg kontakte?
Dersom du har spørsmål vedrørende en faktura, kan du kontakte personen i "Vår referanse" på fakturaen. Kontaktinformasjon finner du i Finn kompetanse.
Jeg mangler min faktura, hvem kan jeg kontakte?
Ta kontakt med sentralbordet, så hjelper vi deg med dette.
Hvordan kan jeg få tilsendt ordrebekreftelser?
Du kan få tilsendt ordrebekreftelser som e-post eller som fil i ditt regnskapssystem. Ta kontakt med E-handel for å sette opp dette.